27 Haziran 2010 Pazar

מגדל בבל‎


ve bütün dünyanın sözü bir, dili birdi. şarktan göçtükleri zaman sinear diyarında bir ova buldular, orada oturdular. birbirlerine 'gelin kerpiç yapalım, onları iyice pişirelim. onların taş yerine kerpiçleri, harç yerine ziftleri vardı. yeryüzünde dağılmayalım diye kendimize bir şehir, başı göğe erişecek bir kule yapalım' dediler. ve ademoğullarının yapmakta olduğu şehri ve kuleyi görmek için rab* indi. onlar bir kavm, hepsinin tek dili var. gelin inelim birbirlerinin dilini anlamasınlar diye onların dilini karıştıralım. rab onları oradan dağıttı ve şehri bina etmeyi bıraktılar. bundan dolayı onun adına babil dendi (Tevrat, Yartılış(Tekvin); 11:1-9)

ordaydık biz,
aşıktık biz.
kulenin inşasında çalışan,

ne kral
ne köle
iki basit insandık,
birbirimizdik!
yolumuz
aşık olduğumuz yerde
ayrıldı.
rab aşk dilimizi değiştirdi
ve
babil kulesinde

gözlerimizin içinde
mola verdik
birbirimize...
tekrar aynı dili öğrenene kadar,
ruhlarımız başka yollara düştü
.

.

.
ve
sevgilim bugün
ben burada sadece seni bekliyorum

5 yorum:

  1. satırlara sözüm yok!

    Görselle ilgili misin gerçekten?

    YanıtlaSil
  2. görselle ilgili miisn gerçekten derken? desem çok aptalca olur mu ?

    iyi görseller bulmak manasında ise evet ilgiliyim.tavsiye verebileceğin site var mıdır diye merak ederim:)

    bunu wikipediadan indirdim zaten biliyorsundur.resmin ünlü bir resim olmasıyla ilgili ise sorun herkes kadar bilgim var.severim bunu :)

    umarım doğru anlamışımdır sorunu:)

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim=)
    Ben ucu açık bırakmışım.

    Mevzuu;
    Birinci sınıfta iki yap-boz almıştım. Biri bitmek üzere lakin 1500 parçalık 'Babil'e hiç dokunmadım. Eğer düşündüğüm gibi ilgiliysen, sana bırakmak isterim.

    Bir kaç nedeni olabilir. *Yalnız yaşıyorsun sanırım, çok keyifli oluyor yap-boz. *İlgiliysen kare kare uğraşmak anlamlı olabilir 'Babil' ile. *Bir de benim vaktim olmayacak sanıyorum bundan sonra =)

    YanıtlaSil
  4. tamam şimdi anladım :)
    yap-bozla ilgili yazını da okumuştum galiba ya da yazılarında geçiyordu zaten az çok.

    dürüst davranmak gerekirse yap-boz la bugüne kadar hiç ilgili olmadım:( ne yaparım ne ederim bilmiyorum yani. ama bi yandan da 'babil' ile kare kare uğraşma fikri de hoşuma gitmedi diyemem :)

    teklifin ve böyle düşünceli olmansa ayrıca beni çok mutlu etti.teşekkür ederim.

    ama daha önce dediğim gibi ilgisiz olduğum için bu konuda benden daha meraklı bir tanıdığın varsa ona hediye etmen heralde hem senin için,hem yap-boz için hem de hediyeyi alacak şahıs için daha güzel ve anlamlı olabilir :)

    YanıtlaSil
  5. İstanbuldaydım. Sessiz kaldım bloggerda.
    Nbr? =)

    Baba istersen yaparım, uğraşırım dersen bırakırım. =)

    Israr etmem genelde ama ısrarla teklif edebilirim =)

    YanıtlaSil