12 Ağustos 2010 Perşembe

çok okunası değil

nietzsche den bir alıtnı daha: ve sen kızıl hakim...(zerdüşt böyle diyordu-uçuk benizli suçlu üzerine)
bu kısa ve küçük alıntıyı peki neden yaptım:) okurken aklıma şu geldi:bilir misin bilmem ama eskilerden bayaa eskilerden böyle cadılara inanılan zamanlarda ;bir batıl inanışa göre turuncu saçlılar,çilli suratlar filan uğursuz,kötü hatta şeytan sayılırmış.kızılda denir bu arkadaşlara...sarışın,esmer,kızıl ya neyse işte bilinen şeyler.. acaba nietzsczhe burda sözü doğru olan,kabul edilesi hakime kızıl diyerek halkın ona bakışıyla ilgili bir sanat mı yaptı diye düşündüm.galiba doğru:) ben çok sevdim bu küçük sanatı.haa konuştuğumuz adamın her lafı ayrı güzel, ben laf edemem ve bunu ben buldum havasında yazmadım, kendim için buna bir parantez açayım dedim sadece o kadar:)

neyse anladığın gibi bu aralar zerdüşt'ü okuyorum.tekrardan ve tekrardan.severim.bir kaç kez okuncak kitaplardan bence.bu sefer tamamen Hitlerin gözünden okuyorum.biliyorsun o bu kitabı okumuş ve çok sevmiştir:) kitabı kötülemek değil niyetim-niye böyle dediysem-.sadece Hitler le empati yapıyorum.böylece kitap yeni bir kitapmış gibi geliyor bana.delice mi ? ya da aptalca?bilmem ama severim ben bu yöntemi:)

3 yorum:

  1. Bu kitabın çok eski bi kopyasını bulmuştum.
    ve daha okuyamadan düşürdüm otobüste.
    şu seninkisi ikinci eldir belki
    ve kapağında bilmem kime sevgilerle diye bişey yazıyor mu =)) ( çok ama çok aptalca bi ihtimal gerçi heh heh )

    YanıtlaSil
  2. evet bnmkisi de çok eski bir kopya ve 2.el ama
    kapağında hiç bir şey yazmıyor :(

    YanıtlaSil
  3. Bloggerlar!
    İlk hedefiniz 'o' kitaptır!
    İ-le-rii!

    Bulsak ne müthiş olur yaf! =)

    YanıtlaSil