7 Ağustos 2010 Cumartesi

tart

freud söz 1:Bir objeye duyulan sevgi, ona sahip olma isteğinden gelir.
freudun bir dahi olduğunu kabul edenlerdenim.ama her düşüncesinin doğru olduğuna inanmıyorum.zaten bilim de inanmıyor diye duymuştum, arkadaşın yalancısıyım.neyse bu lafa özellikle aşırı tepkiliyim.o zaman o objeye sahip olunca sevginin de bitmesi gerekmez mi? en basit sorudur herhalde.ama benim asıl aklıma takılan şey şu bu durum kesin herkes için gerçekse? ulan o zaman yaşamın anlamını sorgulamaya gerek yoktur.çünkü yok gibi bir şey.

freud söz 2:Bilgi hazinelerine ulaşabilen insanların sayısı ne kadar artarsa, dini inançlardan kopuş da o kadar yaygınlaşır
ya da tam tersi.misal bence felsefe din üstü bir durumdur.Allah ı anlama ve sevmek ve de en önemlisi korkulcak bir baba olarak görmemeyi insana öğreten şey felsefedir.din değil.her din için de geçerlidir bu söylediğim.din insanlık sıfatının manasını asla çözemememiş çözme özürlü insanlar için yaratılmıştır.yoksa hepimizin içinde Allah'ı kendi kendimize anlayacak şeyin olduğuna inanmaktayım.o şey şimdilik adsız.düşünmekteyim mi desem yoksa.ben açıkcası felsefe,pskoloji vb ile içiçe oldukça Allah'ın varlığından daha çok emin oluyorum ve daha çok seviyorum O'nu.ha dindar mısın desen okursan yazılarımı(ilk kez veya bir daha) anlarsın beni.ama ben iyi bir dostum bunu diyebilirim:)

freud söz 3:Hiç bir erkek birlikte olmak istemeyeceği bir kızla yakın arkadaş olmak istemez.
bu da sinir bozucu.denebilir.böyleyse yine yaşamın anlamı sorgulanmamalı olayı olur.tartışmaya çok açık ona lafım yok.bilmiyorum belki de çok doğru farkında değiliz biz erkekler.ama kötü değil mi böyleyse durum.? ya da kızlar size sorarım sizin için de kötü değil mi bu? zaten freud bunu söyleyerek çok bir şey demiş değildir köylü dediğimiz vatandaş da 'karıdan arkadaş mı olur looo' der yani.


şimdilik bu kadar.aslında çok detaylı yazmak gerek.ama kısa kesme huyum var blog için.ayrıca çok bilgili olduğumu da şu an için söyleyemem(anlaşılıyordur ya o da ayrı).bu konular hakkında konuşabilmek için ciddi felsefi,psko,sosyolojik,dini bilgi sahibi olmak gerektiğine inanıyorum.
bense şimdilik bir hiçim kocasından hem de:)
not:pinky freud'a teşekkür ederim.bu yazı tamamen onun blogunda freuddan yaptığı alıntıları görünce yazma gereği duyulup yazılmıştır.sayende kafamda tasarladığım bir yazı tasarından çıktı gibi oldu.umarım kızılmaz buna.saygılarımla.
hoş bunu okumuyorsan umrunda olmaz zaten...

12 yorum:

  1. Ben bu maddelerin hepsinde freud'un haklı olduğunu düşünüyorum keşke bunu uzun uzun konuşabilicek bi yer olsa ama kısaca
    1)Lütfen Nietzsche'ye bi göz atın :) O bu konuda Freud'dan daha karamsar bırakın objeleri insanlar için de aynı şeyi söyleyecektir. Artıı gerçekten metalara karşı sevgimiz onu elde edinceye kadardır ve kadınların meta olarak görüldüğü bi toplumda kadın işte bu yüzden değersizdir.
    2)söz;Tanrıdan kopuş değil, dinlerden kopuş ele alınmış, semavi dinlerin çok fazla çürük noktası var ve orada anlatılan Yaratıcı realistik olan değil. Üstelik mistikler Tanrının düşünülerek değil hissedilerek bulunacağını söylerler fideizmde. Ayrıca insanlık sıfatını çok abartıyorsunuz bence. İnsan düşündüğünüz kadar ulvi hatta bırakın ulviliği -iyi- bi canlı bile değil maaledef
    3)Bu gerçekten tartışmaya açık bi madde uzun tutacağı için bi şey diyemiyorum:)

    YanıtlaSil
  2. bence de bu uzun uzun konuşulması gereken bir konu-lar- ama yine de kısaca cevaplamak gerekirse.
    1)nietzsche'ye göz atmaktan fazlasını yaptım zaten.hatta bir dönem ondan çok fazla etkilendim.bu duruma neden sadece kadın penceresinden baktık ki?o zaman şöyle bir şey çıkmaz mı?kadın erkeği sevdiğinde gerçekten seviyordur çünkü erkek meta değildir kadının gözünde.(ya da sadece ben de böyle bir çağrışım yaptı sözün)freudun ilk cümlesi genelse kadını da içine dahil ettiğinden şu an için haksızdır.ayrıca kadınlardan erkekleri sadece meta olarak görenler de fazlasıyla var.(illa cinsellik olarak değil misal evleneyim bana baksın)kötü durum karşılıklı çünkü.evet ne yazık ki yine de genelde kadını meta olarak gören bir toplumda yaşıyoruz.ama genel diye bu doğrudur denmeli mi?bir çok erkek kişiliği gelişmiş ve gelişmeye açık olanı kadını meta olarak görmez ve kadın içinde aynısı geçerli.ruhani ve aklen dediğim kişi olmuş her şahsın meta olayını atlatacağına inanıyorum.
    2)burada benim hatam varmış.gecenin ve yaz sıcağının etkisi ile beynim sulanmış olabilir.:)dinlerden kopuş olduğuna göre ele alınan benim de lafım yok.ayrıca düşünmek de hissetme yollarından biri değil midir?insanı mekanik bir alet olarak bölümlere ayırmaya gerek yok.bir bütün olarak almalıyız bence.ve o zaman evet düşünerek inanıyorum ama hissetmek için sadece bir yol bu benim için diyorum.
    benim abarttığımı söylüyorsunuz ama ben de tam tersi sizin abarttığını düşünüyorum.:)aynı düşünceye hatta daha fazlasına sahip bir yapıda oldum mu oldum.hatta zaman zaman hala öyle düşünür ve yazarım.ama gerçek bu değil insan evet ulvi bir varlık değil.ama değerlidir ve her insana gereken değer verilirse dünyada(olmayacak kesin)dünya değişecektir.burdan idealizme filan gidilir de gidililir.
    3)aynen:) ya sen ya da siz bana siz demişsin-iz ya bence sen desen-iz daha güzel olur.yok olmaz diyorsan-ız daha önce senli konuşmamdan ibaret saygısızlığım afola:)

    YanıtlaSil
  3. not:2.mad düzeltmesi;insanı mekanik bir alet olarak görmeyelim derken eleştirim mistizme değildi.ama kanımca bir çok insan bir yanılgı içerisinde galiba o yönelikti bu.

    YanıtlaSil
  4. Uzun soluklu yazıya rastlamak güzeldi. Kafaya kuvvet!

    Üstünde yorum yapmak içinse çok kısa kalır bu satırlar

    (Pinkyfreud'a benden de teşekkürler)

    YanıtlaSil
  5. eyv usta.
    ve aynen kesinlikle kısa buralar.

    bir de galiba en uzun yazım doktor son çare onları okudun mu ya merak ettim:)

    YanıtlaSil
  6. Arşivin dahil her yazını okudum :V

    (Msn'de bir psikopat göz kırpar :V ile)

    YanıtlaSil
  7. :) o zaman bir başka psikopat daha göz kırpar :V ben de senn arşivi okumuştum.:)

    YanıtlaSil
  8. A-aa çok sonra gördüm ben bu yazıları :)
    Normalde yorum yaptığımda mail geliyo bunda gelmemiş.
    Bu arada sen ya da siz farketmez ben de spontane sen ya da siz diyorum:D
    1)Evet erkekler de meta olarak görülebilir o zaman onlara da gerçek bi sevgiyle bağlanılmaz.
    2)İnsan metalik bi varlıktan daha aciz bence ya bu konu için Genesis'i okumanızı tavsiye edebilir miyim?

    YanıtlaSil
  9. 1-ihtimal olarak söylemişsin bunu demek ki gerçek sevgi var ve gerçek sevgi varsa umut da var demektir.zaten elimizde annenin çocuğa sevgisi oldukça insanlık kutsaldır bence.:)
    yoksa sadece kadınlar mı demeli:)

    2-genesis tavsiyesi için teşekkürler okurum.
    bana öyle geldi ki biraz fazla karamsarsın.(ya da ben fazla iyimser ama ikisi de iyi olmasa gerek)
    genesisi okuduktan sonra konuşmam daha doğru olur ama şimdilik şunu sormak istiyorum.
    kendini metalik bir varlıktan daha aciz görüyor musun?
    not:benim cevabım şu an için yok.okuduktan sonra vereceğim:)

    YanıtlaSil
  10. Annenin çocuğuna sevgisi tamamen güdüseldir. bkz. http://configurationengineer.blogspot.com/2010/06/cynic-ism.html
    Derin düşününce karamsarlaşıyorum evet, o yüzden bu düşünceleri pek hayatıma yansıtmamaya çalışıyorum. Çünkü şu lanet dünyada en önemli şey mutlu olmak.d Bunu için de derinlik değil yüzseysellik gerekiyor. Bi de evet -bu konularda- bana göre çok iyimser kalıyorsunuz belki de yaşadığımız olaylar belirliyordur bunu.
    Kendimi değil tüm insanları metalik bi varlıktan aciz görüyorum, ruha inanmayışımdan kaynaklanıyor.

    YanıtlaSil
  11. eğer konu inanışsa zaten herhangi bir şey diyemem desem de havada kalır.benim de iyimserliğim ruha inanışımdan geliyordur belki.yoksa ben de tarihin karamsarlarından biriyim.ama nedense şu son 1 aydır iyimserim ve başıma bir şey de gelmedi.tabii ruha hep inandım o ayrı bir konu.
    şu konudaki fikir ayrılığımı belirtmeden edemeyeceğim:mutlu olmak anlıktır önemli olan huzurdur bence ve huzur sahibi olabilmek adına da derin düşünmek gerekir.bilgiye her türlü ulaşmak için.araçlarımız aynı da sonuçlar farklı gibi:) bu da çok normal.
    tavsiye ettiğin yazıyı okudum.yine sen karamsar bakmışsın:) ben de iyimser baktım bence beni haklı çıkaran bir yazı olmuş o:)Oscar Wilde'den aynı alıntıyı yapmayı da borç bilirim:Cynic, her şeyin fiyatını bilen ancak hiç bir şeyin -asıl- değerini bilmeyendir.
    kişisel sonucum; herkese,
    mutluluk anlarıyla dolu huzurlu bir hayat dilerim:) ama bu bir dilek sadece:)

    YanıtlaSil
  12. Bana da dileklerine teşekkür etmek düşüyor o zaman =)

    YanıtlaSil