6 Eylül 2010 Pazartesi

mutluluk ve huzur

mutluluk anlık bir duygudur. huzur ise daimi. huzur olmalı hayatta sağlıkla beraber ki hayatın tadı çıkabilsin. mutluluğun tadı.
mutluluk andır işte. çünkü mutluluk deli gibi bira içtikten sonra barın pisuvarına işerken oh be dünya varmış demektir. ve bunu tek diyen olmazsın genelde. kaçımız demedik bunu usta? basitçe mutluluk aslında. iyy iğrenç bir mutluluk filan bu ne ya diyen olursa saygı duyarım. o zaman mutluluk en sevdiğin yemeği yediğin andır derim ve ya bolca tatlı filan. magnum beyaz misal. mutluluk dostlarınla doğum günü kutlaması da olabilir. andır işte. her an olabilir. sevebiliriz biz bu anları. her birimiz ömrümüz bu anlarla dolsun isteriz ama kaçımız salt mutluluk ister ki?durmadan oh be dünya varmış demek? olmaz. oldurabilmek de zaten imkansız ya da sağlıksız. bu da hayat işte.
huzur ise her zaman olması gerekendir. o olmazsa mutlu bir an yaşamak imkansız olur. asla diyemeyiz oh be dünya varmış!! yanlış anlaşılmasın huzurlu bir hayat derken gidip 70 yaşında tv izlerkenki hayatını düşün demek istemiyorum ben. huzurun sıkıcı yanını algılama. içsel mükemmeliğini anla lütfen. huzur dolu bi hayat yaşamak demek adrenalinden uzak bir hayat değildir. git paraşütle atla. ama hayatında huzur yoksa bunu yapmak zor olabilir. bu yüzden sağlıkla eş değer işte. fiziksel sağlık önceliktir.ruhsal zorunlu değildir ve ya kimysal beyin sağlığı mı ne demeli?:P
neyse huzur üzgünken sevdiğin bir kişiye sarılabilceğini bilmektir. huzur sen toksun diye kimsenin aç olmadığını bilmektir(bu yüzden herkes öyle ya da böyle az bir şey huzursuzdur) huzur aile sahibi olmaktır. kötü de olsa boktan da olsa. hiç olmamasından daha iyidir. piçken aşık olabileceğini düşünebilmektir huzur. huzur olursa hayatı daha rahat yaşarsın bu da kesin. mutluluk anı daha güzel olur,hüzün hatta fiziksel ve ruhsal acılar bile. ölüm bile huzurluysan çok koymaz sana. zaten bence ölüm başka bir şey. yazarım bir ara.
oh be dünya varmış diyebilirsin ölürken eğer bünyende huzur varsa. ihtimaldir. daha önce ölmedim bilmiyorum ya da hatırlamıyorum demeli ama umuyorum, tabii huzurlu ölmek ya da ölmüşümdür önceki hayatlarımda ve yine böyle olur diye düşünmek ilk umudum. konu ben değilim. benim huzur kaynağım belli. şu an belirsizlik havuzunda yüzmekteyim.
belki bir gün o can simidi atar bana da,. çok derin bu havuz inan bana.
ya da huzur sahibi olmayı dilemek maceradan vazgeçmek olarak da algılanabilir. dünya da herkesin huzuru adına. burda düşüncelerim karmaşıklaştı. ama kısaca şöyle bir düşünce vardır herkesin 'mutlu'olduğu bir dünya ne kadar sıkıcı olur. o zaman maceralar olmaz macera yaşamak haktır filan. chuck palahniuk tıkanma da bahseder. ki adamı cidden çok severim hayranımdır. hatta okurken ben de helal olsun lan derim ama sonra sorarım peki aç olmanın, aylarca tek şey yemenın ve ya doğduktan sonra aidsle tanışmanın sıkıcılığını biliyor musun sen? ben söyleyeyim inan bana çok can sıkıcı fakirlik denen macera... misal oh be dünya varmış cümlesini kuramazsın bir fakir macera romanı karakteriysen. zaten böyle bir romanda çok iğreti durabilir bu cümle.
bir zamanlar fakirdik ama yapmayacağım varoş edebiyatımı sadece durumumuz iyi olduktan sonra içimde hep bir pişmanlık oldu. neden biz gibisinden. ne farkımız var nasıl hakkettik bunları. yanlış anlaşılmasın babamı bir şeyle suçlamıyorum.örnek idealist insanlardandır kendisi. neden savunma ihtiyacı duyduysam birden. ama bir anlam arama bunda lütfen. ayıp:) neyse ben bunu hep sorarım. meseleyi biraz afrikaya da bağladık belki ama cidden nasıl dünya bu haldeyken biz götümüzün üstünde rahat yaşayabiliyoruz? oturmak değil yaşamak dedim farkındayım. bunu ben diyorum düşün. kendimden nefret sebebidir. ölmem için mantıklı bir sebeptir.
ben uzun zamandır her gün özür dilerim nefeslerini çaldığım her 3 insandan.
şimdilik en azından bu kadar. sen?
bir gün afrikaya gitme hayalim var araştırdım da bayaa bakalım becerebilcek miyim?
gerçekler hayallerden doğar.der.
hayalperest bir yaşam dilerim herkese.
iyi günler ve
iyi geceler.


geldim baba geldim:)
ölmeden önce irlanda ölmeden önce afrika sonra ölmeli huzurluca:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder